Polityka prywatności i zwrotów
1. Wstęp
– W związku z wdrożeniem w KARCZEWSKI sp. z o.o. (dawniej Lifts Łukasz Karczewski) nowych zasad przetwarzania oraz zabezpieczenia danych osobowych, dostosowanych do postanowień RODO, wprowadziliśmy rozwiązania mające na celu osiągnięcie najwyższego stopnia ochrony Państwa danych osobowych.
2. Administrator Danych Osobowych
KARCZEWSKI sp. z o.o. dawniej Lifts Łukasz Karczewski
ul. Toruńska 20, 86-005 Ciele
NIP: 5543003933, KRS: 0000978104, REGON: 522450199
– Kontakt w sprawach dotyczących danych osobowych: info@podnosniki.pl
3. Definicje
– “RODO” – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych.
– “Użytkownik” lub “Ty” – osoba korzystająca z naszych usług.
– “Administrator” lub “My” – KARCZEWSKI sp. z o.o.
4. Zasady Przetwarzania Danych
– Przetwarzamy dane zgodnie z prawem, rzetelnie i transparentnie.
– Zbieramy dane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach.
– Dbamy o adekwatność, stosowność i ograniczenie danych do niezbędnego minimum.
– Zapewniamy prawidłowość danych i w razie potrzeby ich aktualizację.
– Przechowujemy dane przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne.
– Zapewniamy integralność i poufność danych.
– Dane osobowe podawane w formularzach na stronie są traktowane jako poufne i nie są widoczne dla osób nieuprawnionych.
5. Rodzaje Przetwarzanych Danych
Przetwarzamy następujące dane:
– Imię i nazwisko
– Adres e-mail
– Numer telefonu
– Adres IP
– Dane dotyczące zamówień w sklepie internetowym
6. Cele i Podstawy Przetwarzania Danych
Dane pozyskujemy:
1. Bezpośrednio od Państwa poprzez formularze na stronie i w procesie zakupowym.
2. Z publicznie dostępnych źródeł (np. CEIDG, KRS) w celu weryfikacji informacji.
3. Od podmiotów, w których są Państwo zatrudnieni lub których są Państwo reprezentantami.
7. Okres Przechowywania Danych
Dane przechowujemy przez okres:
– Niezbędny do realizacji umowy
– Wymagany przez przepisy prawa (np. 5 lat dla dokumentów księgowych)
– Do momentu wniesienia sprzeciwu dla celów marketingowych
– Do wycofania zgody na przetwarzanie danych
– W przypadku danych przetwarzanych w związku z prowadzoną komunikacją – nie dłużej niż przez okres pięciu (5) lat od ostatniej komunikacji.
8. Odbiorcy Danych
Odbiorcami Państwa danych mogą być:
– Pracownicy i współpracownicy Administratora
– Podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora (np. firmy kurierskie, dostawcy usług IT)
– Organy państwowe, gdy wynika to z obowiązku prawnego
– Nie udostępniamy danych osobowych innym podmiotom do celów marketingowych.
9. Prawa Użytkowników
Mają Państwo prawo do:
1. Dostępu do swoich danych
2. Sprostowania danych
3. Usunięcia danych (“prawo do bycia zapomnianym”)
4. Ograniczenia przetwarzania
5. Przenoszenia danych
6. Wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
7. Wycofania zgody na przetwarzanie danych
8. Wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych)
10. Pliki Cookies
– Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www i przechowywane przez przeglądarkę. Cookies ułatwiają korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn.
– Gromadzone informacje dotyczą: adresu IP, typu przeglądarki, języka, rodzaju systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, informacji o czasie i dacie, lokalizacji oraz informacji przesyłanych do witryny za pośrednictwem formularza kontaktowego.
– Zebrane dane służą do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszych witryn, aby usprawniać funkcjonowanie serwisu. Monitorowania dokonujemy korzystając z narzędzia Google Analytics oraz Facebook Pixel.
– Na naszej witrynie wykorzystujemy następujące rodzaje plików cookies:
a) Niezbędne
b) Funkcjonalne
c) Analityczne
d) Wydajnościowe
e) Reklamowe
– Użytkownik może zarządzać ustawieniami plików cookies poprzez ustawienia swojej przeglądarki.
11. Newsletter
– Jeśli wyrazili Państwo zgodę na otrzymywanie newslettera, Państwa adres e-mail oraz opcjonalnie imię i nazwa firmy będą przetwarzane w celu przesyłania informacji marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Dane będą przetwarzane do momentu wycofania zgody.
12. Bezpieczeństwo Danych
– Stosujemy środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych. W szczególności używamy bezpiecznego protokołu szyfrowania komunikacji (SSL).
13. Zmiany w Polityce Prywatności
– Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności. O wszelkich zmianach będziemy informować na tej stronie.
14. Prawo do Skargi
– Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
Reklamacje i Zwroty – Podnosniki.pl
1. Prawo odstąpienia od umowy
– Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
– Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy.
– Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji poprzez jednoznaczne oświadczenie. Może to zrobić na dwa sposoby:
a) Wysyłając e-mail na adres: biuro@podnosniki.pl z informacją o chęci zwrotu towaru.
b) Kontaktując się telefonicznie z biurem obsługi klienta pod numerem: 733 377 377.
– W oświadczeniu o odstąpieniu od umowy Konsument powinien zawrzeć co najmniej następujące informacje:
1. Imię i nazwisko Konsumenta
2. Adres Konsumenta
3. Numer zamówienia
4. Datę zamówienia
5. Nazwę zwracanego produktu
6. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
7. Datę odstąpienia od umowy
8. Podpis Konsumenta (w przypadku oświadczenia wysyłanego pocztą)
– Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
– W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
– Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
– Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
– Procedura zwrotu:
1. Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Sprzedawca prześle Konsumentowi instrukcję zwrotu towaru.
2. Zwrot powinien nastąpić na adres: ul. Toruńska 20, 86-005 Ciele, nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.
3. Konsument powinien skontaktować się ze Sprzedawcą (e-mail: biuro@podnosniki.pl, tel: 733 377 377) w celu ustalenia szczegółów zwrotu.
4. Konsument organizuje transport zwracanego podnośnika na własny koszt. Sprzedawca może pomóc w organizacji transportu na prośbę Konsumenta.
5. Zwracany towar powinien być czysty, w stanie niepogorszonym ponad zwykłe użytkowanie, z kompletem dokumentów i akcesoriów.
6. Sprzedawca dokona wstępnych oględzin przy odbiorze, a szczegółową inspekcję w ciągu 3 dni roboczych.
7. Sprzedawca może odmówić przyjęcia zwrotu, jeśli stan podnośnika znacząco odbiega od stanu w momencie dostawy.
8. Zwrot płatności nastąpi niezwłocznie, nie później niż 14 dni od otrzymania podnośnika lub dowodu jego odesłania.
2. Reklamacje
– Sprzedawca odpowiada wobec Klienta za wady towaru na zasadach określonych w przepisach Kodeksu Cywilnego, w szczególności w art. 556 i następnych.
– Reklamacje należy składać na adres e-mail biuro@podnosniki.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: ul. Toruńska 20, 86-005 Ciele.
– Reklamacja powinna zawierać:
1. Imię i nazwisko lub nazwę firmy Klienta
2. Adres Klienta
3. Numer zamówienia
4. Opis wady towaru
5. Datę zauważenia wady
6. Żądanie Klienta (naprawa, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy)
– Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania.
– O wyniku rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany drogą mailową lub pisemnie.
– W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca, według wyboru Klienta:
1. Wymieni towar na wolny od wad
2. Usunie wadę
3. Obniży cenę
4. Zwróci zapłaconą kwotę (w przypadku odstąpienia od umowy)
– Koszty związane z odesłaniem towaru reklamowanego, Sprzedawca zwraca niezwłocznie po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji.
– Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.